Alarmnummer: 0251-215454
24 uur per dag bereikbaar

Tot ons werkgebied behoren: Akersloot, Bakkum, Beverwijk, Castricum, Heemskerk, Limmen, Uitgeest, Velsen-Noord, Wijk aan Zee en de Woude

Wanneer bellen voor gevonden kat?

Wanneer bel je voor gevonden kat?

Regelmatig krijgen we een melding over een gevonden kat. Omdat het in de praktijk vaak blijkt dat de kat in de buurt woont, hebben we hier een aantal punten om in de gaten te houden:
* Ziet u de kat op vaste tijden?
* Hoe is de algehele conditie?
* Informeer in de buurt. Het kan zijn dat de kat nieuw is in de buurt.
* Geef de kat geen eten. Het kan zelfs zijn dat de kat speciaal voer van de dierenarts heeft en ziek wordt van "gewoon" voer.
* Op onze website kunt u bij de vermistmeldingen kijken of deze kat er tussen staat. Als dit het geval is, kunt u meteen contact opnemen met de centrale.

Bij twijfel kunt u altijd bellen. Aan de hand van de antwoorden kan het zijn dat de centralist eerst alleen advies geeft.

Wanneer moet u wel meteen bellen?
* Als de kat er slecht uit ziet: mager, gewond, kan niet lopen e.d. Echter kan het dan ook gewoon om een oudere kat gaan.
* Bij kittens kleiner dan een melkpak (liter).

De rijder zal ter plaatse beoordelen wat er moet gebeuren. Daarvoor kijkt hij naar de kat en hoort het verhaal van de melder aan. Als de kat gechipt is of een adreskokertje heeft, kan er meteen contact worden opgenomen met de eigenaar. Als de kat er goed uit ziet zal deze in eerste instantie een telefoonbandje omkrijgen en zal de kat later worden opgehaald indien de eigenaar zich niet heeft gemeld. Als de kat ernstig gewond is of erg klein dan zullen we deze meteen meenemen.